A Világ Legfurcsább Repülőterei

Nem is gondolnánk mennyi problémával és kihívással kell szembenézniük azoknak a mérnököknek akik repülőtereket terveznek, pedig ez a “szakma” önmagában sem hétköznapi. Állítólag csak bőséges helyre, végtelen sík talajra, kedvező szélre és egy nagy belátható területre van szükség egy ideális reptér kivitelezéséhez. Azonban Azon túl, hogy az ideális helyszínt megtalálták, egy repülőtér építéséhez még számos feladat áll a tervezők előtt.

A kifutó hossza, a reptér megközelíthetősége és nem utolsó sorban a lakott területek közelsége sem mindegy.A világnak számtalan olyan pontja akad, ahol ezek a feltételek egyáltalán nem adottak, így a mérnökök kénytelenek azzal dolgozni, amijük van.

Ebben a cikkben 5 olyan repteret mutatunk be nektek, amik tervezése közben nem volt őszinte a mérnökök mosolya:

1.Kansai International Airport

A japánok mérnöki teljesítményét és elképesztő perfekcionizmusát talán nem kell bemutatni. Miért is ne lenne ez igaz rájuk akkor is amikor repteret építenek? Japán domborzata azonban nem épp olyan ami lehetővé tenné egy repülőtér építésését. Ezért nagyjából 3 mérföldre a parttól az Oszaka-öböl környékén 1987-ben egy furcsa építkezésbe kezdtek. Kansai mesterséges szigete 2,5 mérföld hosszú és 1,6 mérföld széles - olyan nagy, hogy az űrből látható. 1994-ben adták át és már Jumbo Jet sugárhajtóművek is perzselték a sík kifutópálya betonját. Az utazók a repülőtérről Honshu fő szigetére autóval, vasúttal vagy akár nagy sebességű komppal juthatnak el.Bármennyire is lenyűgöző a repülőtér, Stewart Schreckengast, a Purdue Egyetem repüléstechnikai professzora és a MITER korábbi repülési tanácsadója figyelmeztet arra, hogy az éghajlatváltozás és az emelkedő tengerszint nagyon is valós veszélyt jelent a repülőtér kilétére és jövőjére. Sajnos az is benne van a pakliban, hogy 50 év múlva teljesen eltűnik a reptér.Tehát aki kíváncsi erre a reptérre az még időben induljon el.

2. Gibraltar Airport

A sziget egyik oldalán lényegében egy hegy, a másikon pedig egy város található. A kifutópálya a sziget egyik oldaláról a másik irányába halad, mert ez az egyetlen sík terület. A repülőtér építése a második világháborúig nyúlik vissza, és a mai napig az Egyesült Királyság Királyi Légierejének bázisa, de ettől függetlenül naponta érkeznek ide kereskedelmi járatok. A Winston Churchill Avenue, Gibraltar legforgalmasabb útja közvetlenül a kifutópályán halad keresztül. Így a vasúti stílusú átjáró kapuk minden alkalommal lecsukódnak az autók előtt amikor egy repülőgép leszáll vagy épp indul. Ez a gyerekeknek hatalmas élmény. Képzeljük csak el, ahogy a lecsukódó sorompó mögött nem egy gyorsvonat hanem egy óriási repülőgép halad keresztül.

3. Madeira International Airport

Madeira egy kis sziget, melynek repterének eredeti kifutópályája sokáig körülbelül 5000 láb (~1,5 km ) hosszú volt. Ennek használata azonban még a legtapasztaltabb pilóták számára is hatalmas kockázatot jelentett, és jelentősen korlátozta az importot és az idegenforgalmat. Így tehát a mérnökök a kifutópályát több mint 9000 lábra ( ~ 2,7 km ) terjesztették ki. Hatalmas gerenda hidat építettek, közel 200 oszlop felhasználásával. A híd, több mint 3000 láb (~914 méter) hosszú és 590 láb (~180 méter) széles, így elég erős ahhoz, hogy könnyedén megbirkózzon a 747-esek és hasonló nagyságú repülőgépek tömegével. 2004-ben a Nemzetközi Híd- és Szerkezet Mérnöki Szövetség beválasztotta ezt a bővítési projektet a Kiváló Szerkezeti Díj elnyerésére. Ráadásként azzal a megjegyzéssel,hogy a tervezés és kivitelezés egyaránt "jól harmonizál a környezeti és esztétikai szempontokkal".

4. Princess Juliana International Airport

A St Maarten sziget a hírnevét ha másról nem is, a különleges reptere miatt vívta ki magának. Ugyanis a Maho Bay-en lehet a legközelebbről, a leszálló repülőről “legálisan” épkézláb fotót készíteni. A strandon alapvetően biztonságos tartózkodni kivéve azt a területet, ami közvetlenül a kifutópálya végén terül el. A kifutópálya magas kerítéssel van körülvéve, ennek ellenére számtalan vakmerő fotós,csüng a kerítés rácsairól. Ha kíváncsi vagy a részletekre kattints ide és olvasd el te is izgalmas kalandjainkat ezzel a repülőtérrel kapcsolatban.

5. Juancho E. Yrausquin Airport

Saba, Holland Antillák. Nem egyszerű dolog erre a szigetre eljutni de hát ugye úgy tartja a mondás, hogy “valamit valamiért”. A földi paradicsomra emlékeztető sziget kifutópályája ugyanis kissé “rövidke” 1300 láb (~400 méter). Ezzel csak annyi a baj, hogy nagy gépek nem tudnak leszállni itt. Viszont a kis kifutópálya ideális a kisebb méretű gépeknek mint például a Cessnas (cseszna). Egy rendszeresen ide repülő pilóta szerint minden alkalommal kihívás a landolás, de ha senki sem vállalná el, akkor az itt élők nem jutnának bizonyos dolgokhoz, amelyekre rutinszerűen szükségük van, mint például a posta.

Ha tetszett ez a cikk jutalmazd egy like-al és oszd meg ismerőseiddel is, hiszen megosztani annyi mint adni.

Utazási Irodánknál büszkék vagyunk arra, hogy 1998 óta jelen vagyunk a magyar utazási piacon és meghatározó szereplőjévé váltunk a bel és külföldi utaztatásnak. Irodánkban Magyarországon egyedülállóan a legtöbb német és osztrák utazásszervező ajánlatai elérhetőek és foglalhatóak. Álmokat váltunk valóra...

+36 70 779-6535
Copyright © 2021 Amazon Travel Utazási Iroda Kft.